Η μυστική σχέση του Πικάσο με τη γλυπτική
23 Σεπτεμβρίου 2015
Μία έκθεση στο ΜΟΜΑ δίνει έμφαση στην άφοβη χρήση απρόσμενων υλικών αλλά και τη δημιουργική διαδικασία που ακολουθούσε.
Διατηρώντας τη σχέση του με τη γλυπτική πάντα σε ένα επίπεδο πιο «πειραματικό», ο Πικάσο είχε καταφέρει να αποκτήσει μια σχέση πιο ελεύθερη με τη γλυπτική του απ΄ ό,τι με τη ζωγραφική. Ασύνδετη από το βιοποριστικό του αλλά και το μεγάλο βάρος του ονόματός του στη ζωγραφική, ο ευφυής Πικάσο κατάφερε να αφήσει ένα χώρο απόλυτης ελευθερίας για τον εαυτό του. Έτσι, μας χάρισε έργα που αψηφούσαν κάθε κανόνα και πειραματίζονταν ελεύθερα με τα μέσα, τα υλικά και τις τεχνικές. Τα περισσότερα από τα γλυπτά του έργα μάλιστα παρέμεναν άγνωστα στο ευρύ κοινό, προορισμένα για ιδιωτική θέαση μέσα στο στούντιό του. Μέχρι το 1966 που το κοινό ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με όλο το έργο του, -την χρονιά δηλαδή που πραγματοποιήθηκε η μεγάλη αναδρομική έκθεση προς τιμήν του στο Παρίσι με τίτλο «Hommage à Picasso»-, τότε ήρθε ο κόσμος σε επαφή και με το γλυπτικό του έργο. Μία έκθεση στο ΜΟΜΑ σήμερα με τίτλο «Picasso Sculpture» επικεντρώνεται στην ‘επεισοδιακή’ σχέση του με τη γλυπτική δίνοντας έμφαση στην άφοβη χρήση των απρόσμενων υλικών αλλά και τη δημιουργική διαδικασία που ακολουθούσε. Η έκθεση αυτή στη Νέα Υόρκη παρουσιάζει περισσότερα από 100 γλυπτά, τα οποία συνοδεύονται επίσης από επιλεγμένα έργα σε χαρτί και φωτογραφίες, έχοντας ως στόχο να τροφοδοτήσει πιο σφαιρικά την κατανόηση του κοινού πάνω στην γλυπτική του Πικάσο, καθώς και τη δημιουργική του πίστη στον συνεχή επαναπροσδιορισμό της. Η έκθεση χωρίζεται σε διαφορετικές περιόδους κατά τις οποίες ο ίδιος ο Πικάσο αφιερώθηκε στη γλυπτική, επανεξετάζοντας κάθε φορά με φρέσκο μάτι την ένταση και τις δυνατότητες που εκμαίευε ο ίδιος από την αρχαία αυτή μορφή τέχνης.
Info: Έως 7 Φεβρουαρίου 2016. ΜΟΜΑ, Νέα Υόρκη
Πηγή: tospirto.net